Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

FRAKT OCH LEVERANS

Vid order återkommer vi med aktuell leverans tid.
Vi skickar alla våra paket med DHL. Detta innebär att vi inte kan påverka leveranstiderna från det att leveransen lämnat vårt lager. Normal leveranstid på lagervaror är 3-5 arbetsdagar. Leverans sker med postpaket till ditt närmsta utlämningsställe.

 

Vi förbehåller oss rätten att restnotera order om varan är tillfälligt slut, men vi har som mål att alla produkter i vår webshop ska finnas i lager. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta via epost.
Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

RETURER OCH BYTEN

På samtliga varor har du 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i vår webshop enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler från det datum du mottagit varan. Den returnerade varan bör vara i originalemballage och i lika gott skick som när du mottog den. Varan får därmed inte varit använd eller monterad. Om du vill utnyttja ångerrätten skicka med följesedel samt meddela orsak till retur till vår epost kontoret@mobelhuset.nu

 

Returer skickas till:

Möbelhuset
Betongvägen 11
973 45 Luleå

 

Du som kund får själv bekosta returfrakten, förutsatt att det inte är något fel på varan eller att vi felexpediterat varan.
Vid retur ska inköpskvitto eller faktura uppvisas.
Vid returnering av vara återbetalas köpebeloppet minus fraktkostnaden. För eventuell felexpeditering av vara betalar vi även fraktkostnaden. Ångerrätten gäller inte företagskunder och inte heller varor köpta i vår fysiska butik.

När det gäller specialtillverkade varor eller varor som fått en tydlig personlig prägel gäller särskilda regler som kan medföra att ångerrätten inte gäller.

 

REKLAMATION

Vid reklamation av vara gäller de villkor som regleras enligt konsumentköplagen. Bland annat gäller att reklamation av fel på vara kan ske inom två år från köpet. Dock ska reklamation ske inom skälig tid från det att man märkt felet. skälig tid är normalt 14 dagar. Vid reklamation ska inköpskvitto eller faktura uppvisas.

FRAKTSKADA

Om en vara är skadad när du får den ska hela försändelsen med emballage visas upp på posten eller där du hämtar ut försändelsen. Eventuella ersättningskrav ställs till posten som har försäkrat alla transporter.

BETALNINGSALTERNATIV

Förskottsfaktura
Återbetalning görs till ditt bankkonto normalt inom 5 arbetsdagar.

EJ UTHÄMTAD VARA

För paket som ej uthämtas debiteras en avgift för outlöst paket på 300 kr. Det motsvarar de kostnader som orsakats av att skicka ut samt returnera paketet.

GARANTI

Din faktura/kvitto är ditt garantibevis. Förvara dokumentet väl då dokumetet krävs vid garanti och reklamationsrätt. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel. Gäller det ”handhavandefel” gäller ej garanti.

FELPUBLICERING/RESERVATION

Vi reserverar oss för prisjusteringar och lagerförändringar.
Vi reserverar oss för eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk och servrar.
Vi förbehåller oss rätten att korrigera produkttexter, bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i tryckt material.
Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller slutförsäljas.
Färgavvikelser kan förekomma av tekniska skäl.

PRISER

Alla priser i webbshoppen visas inklusive moms.

GDPR – Personuppgiftspolicy

Hos Möbelhuset är dina personuppgifter i tryggt förvar. Vi hanterar all information med försiktighet och i enighet med svensk samt europeisk lagstiftning. När du genomför ett köp hos Möbelhuset eller någon annan e-handlare så lämnar du ut information om dig själv – men även digitala fotspår, så kallade cookies. För att säkerställa sekretessen och kundnyttan så vill vi ge dig en överblick i hur, varför samt vart vi hanterar dina personuppgifter.

PERSONUPPGIFTER
För att vi ska kunna fullfölja vårt åtagande så krävs det att vi samlar in vissa personuppgifter, såsom namn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress, orderhistorik samt eventuell korrespondens till vår kundserviceavdelning.

VARFÖR SAMLAR VI IN DINA UPPGIFTER?
Primärt så samlar vi in data för att kunna administrera din order, hantera kundtjänstärenden, förbättra användarupplevelsen. Utöver detta så krävs det att en viss del information lagras av bokföringstekniska skäl och för redovisning till Skatteverket.

HUR SPRIDS MINA UPPGIFTER?
Vi är ytterst restriktiva i hur vi sprider dina personuppgifter, där endast relevant personal hos Möbelhuset har tillgång till de uppgifter som de behöver för att kunna utföra sina arbetsuppgifter.

Dina uppgifter lagras i vår webbplattform som kommer från WordPress. Uppgifterna lagras även i affärssystemet FDT av bokföringstekniska skäl. En del av uppgifterna kan även komma att delas med transportörer, leverantörer, betalningsleverantörer. Men uppgifterna delas endast i enighet med svensk lagstiftning.

COOKIES OCH SPÅRNING
Vi använder av oss av cookies för att förbättra användarupplevelsen, funktionaliteten och för att kunna rikta relevant marknadsföring. Möbelhuset använder sig även av vissa statistik- och marknadsföringsverktyg, såsom Google Analytics, Facebook, för att kunna mäta statistik, rikta annonsering och spåra användarbeteenden.

KAN JAG RADERA MINA UPPGIFTER?
För att kunna administrera din order och följa svensk lagstiftning så kan vi inte radera all data. Du kan däremot efter fullföljd order radera dina uppgifter hos oss. Kontakta kontoret@mobelhuset.nu så tar vi bort era uppgifter.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.